czwartek, 21 stycznia 2016

,,Tequila z Cortazarem'' czyli wywiad z Markiem Kellerem

Witajcie moi drodzy!

Dzisiaj mam dla Was cos troszkę innego niż dotychczasowe recenzje. Otóż mam przyjemnosć zrecenzować na swoim blogu książkę otrzymaną od wydawnictwa Fabuła Fraza za którą serdecznie dziękuję. Będzie to jeden z pierwszych wywiadów jaki czytałam, więc mam nadzieję, że taka forma spodoba się Wam, moim czytelnikom. Bez zbędnego przedłużania, przejdźmy do sedna :) 
             








Kim tak naprawdę jest Marek Keller? Postać o, której warto dowiedzieć chociaż kilka istotnych informacji. Przede wszystkim jest polskim marszandem, na przełomie lat 60. i 70. występował na deskach Teatru Pantomimy Henryka Tomaszewskiego jak również należy do Zespołu Piesni i Tańca ,,Mazowsze''. A dlaczego jeszcze warto się nim zainteresować? Otóż ten filantrop licytował na aukcjach pamiątki po wybitnym polskim kompozytorze Fryderyku Chopinie. Przeznaczył na nie ponad cztery miliony złotych. Wszystkie zdobycze oddał na własnosć warszawskiemu Muzeum Chopina.

Marek Keller miał za przyjaciół wielu artystów, czy biznesmenów takich jak np.: Julio Cortazar, Juan Soriano, Krystynę Jandę czy Krystynę Mazurównę.
Jesli chodzi o walory estetyczne tej ksiażki to ma ich naprawdę mnóstwo. Jest bogato ilustrowana, czcionka jest przystępna dla każdego czytelnika w dodatku na końcu są dodatki do całego wywaidu w postaci listów Marka Kellera i Jerzego Andrzejewskiego. Pozycja jest też podzielona na kilka sekcji, więc zachowany porządek dodatkowo umila czytanie. Marszand wspomina w nich zawierane przyjaźnie, związki, potknięcia czy przygody. Komu polecałabym tą książkę? Cóż, uważam, że to pozycja przeznaczona dla osób starszych, mam tutaj na mysi głównie dorosłych. Do mnie ta książka nie przemówiła. Postać samego Kellera owszem, intryguje jak również wzbudza kontrowersje, ale jednak nie tego spodziewałam się po lekturze tej pozycji. W każdym razie wywiad dobrze przeprowadzony, książka i zebrane w niej elementy podobają mi się, ale to nie to czego poszukuję.

A Wy znacie postać Marka Kellera? Sięgnęliscie po książkę? Jesli tak to dzielcie się opiniami w komentarzach :) Z chęcią wysłucham Waszego zdania :)

Życzę Wam miłego dnia i do zobaczenia w kolejnym poscie :)
Buziaki!

Wasza Adaline

2 komentarze:

  1. Ciekawa książka, ale nie wiem, czy odpowiednia dla mnie :) czekam na recenzję Milczenia Owiec :) jestem jej bardzo ciekawa!
    http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niezła książka, ale faktycznie nie każdemu się podoba :) Zachęcam do przeczytania recenzji, ponieważ już się pojawiła :) Pozdrawiam ciepło :D

      Usuń