środa, 19 sierpnia 2015

Liebster Award Book Tag


Cześć wszystkim!

Przychodzę do Was dzisiaj z bardzo pozytywnym jak dla mnie postem. A o co w tym chodzi? Już tłumaczę ;)

„Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za „dobrze wykonaną robotę”. Po przyjęciu LBA należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im  11pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował. Obowiązkiem jest też wklejenie znaku LBA do wpisu.” 

Serdecznie dziękuję za nominację Świat Kani Frani ( kaniafranksiążki. blogspot.com) 

Oto moja odpowiedź na ten TAG ;)

1. Gdybyś miała przeczytać w życiu tylko jedną książkę, to którą ?

Nawet się nie zastanawiałam przy tym pytaniu :) Uwielbiam twórczość Cassandry Clare i dziękuję jej, że otworzyła mi oczy na świat o, którym  miałam pojęcia. Kocham ją za Jace'a, Alec'a, Clary, Simona, Magnusa, Isabelle.... Mogłabym tak wymieniać i wymieniać, a lista by się dłużyła. Jeśli jakimś cudem jesteś osobą, która nie miała styczności z tą książką to wiedz... MUSISZ PO NIĄ SIĘGNĄĆ :))

2. Jacy bohaterowie książke budzą Twoją sympatię ( niepokorni, mili, cisi, odważni, nietuzinkowi itp.) 

Tutaj się przyznaję, miałam problem z tym pytaniem. A to dlatego, że nietuzinkowi bohaterowie są niezwykle intrygujący co wzbudza u mnie większą ciekawość. Zaś postacie odznaczające się odwagą, podziwiam. Ale ostatecznie wybieram nietuzinkowość ;)

3. Jak najbardziej lubisz czytać : szybko czy wolno ?

To zależy od książki jaką mam obecnie w rękach. Jeśli jest ona niezobowiązująca, lekka, pisana ,,płynnie'' wtedy czytam o wiele szybciej niż normalnie. Jednak kiedy język jest dość trudny, pozycja porusza trudny temat, to automatycznie tempo czytania spada i czytam po prostu wolniej.

4. Dokąd wybrałabyś się w swoją wymarzoną, literacką podróż ?

XIX- wieczna Anglia <3 albo Walia <3 Marzy mi się taka podróż już od dawna i;) Nawet wiem z kim bym się wybrała, ale ta osoba z pewnością to wie ;) Tak, mówię do Ciebie największy wielbicielu mojego bloga :*

5. Jakiego gatunku książek nie lubisz ? 

Taki nie istnieje :) Lubię każdy gatunek literacki. Sięgam nawet po największe ,,gnioty'', ale nic na to nie poradzę, tak już mam ;) Jedynym gatunkiem po jak sięgam bardzo żadko jest science-fiction :)

6. Jaki jest Twój ulubiony pisarz ?

Wiem, jestem monotematyczna, CASSANDRA CLARE<3 Ale prócz niej lubię Tahereh Mafi, Marriss'ę Meyer, Colleen Hoover , Rick'a Riordan'a i wielu innych :)

7. Kto zaszczepił w Tobie pasję do czytania ?

Mój tata :) Od najmłodszych lat czytał mi bajki, puszczał audiobooki. A kiedy sama nauczyłam się czytać, zapisał mnie do biblioteki, sama wypożyczałam książki, dużo czytałam. Bardzo przyjemnie wspomina mi się ten okres. Teraz prowadzę z tatą zażyłe dyskusje na temat literatury angielskiej, amerykańskiej i czasem polskiej ;) 

8. Jaka jest najgorsza książka, jaką czytałaś ? 

Pięćdziesiąt twarzy Greya, Zmierzch. Fakt faktem, seria pani Meyer nie była tak zła jak książki E. L. James, ale wybitnie napisane też nie były.

9. Jaka jest Twoja ulubiona bajka z dzieciństwa ?

Zdecydowanie są to bajki ze zbioru Ezopa ( KAŻDA) Sentyment mam do braci Grimm i Andersena, ale w szczególności do Kraszewskiego ;) Rodzice często czytali mi jego bajki przed snem ;)

10. Jaki jest Twój ulubiony książkowy cytat ? 

,, Ile razy masz ochotę kogoś krytykować, przypomnij sobie, że nie wszyscy ludzie na tym świecie mieli takie możliwości jak ty ~ Wielki Gatsby F. Scott Fitzgerald

11. Za co kochasz książki ?

Za to ile radości sprawia mi czytanie. Za niesamowity świat gdzie mogę się przenieść, nie myśląc o wszystkich problemach jakie niesie za sobą codzienne życie. Za niespodziewane zwroty akcji, za wylane łzy i szerkie uśmiechy. Za to, że po prostu są obecne w moim życiu...


I to było ostatnie pytanie w tym TAGu ;) Moje pytania to :

1. Jaka jest Twoja ulubiona fikcyjna postać i dlaczego darzysz ją sympatią ?
2. Książka, która w jakiś sposób na Ciebie wpłynęła ?
3. Wymień jedną książkę i dobierz idealnie pasującą do niej piosenkę.
4. Przy której powieści miałeś/ łaś ochotę się śmiać a przy której płakać ?
5. Czy lubisz coś jeść bądź pić podczas czytania ?
6. Jakie jest Twoje największe książkowe marzenie ?
7. Cytujesz jakieś książki ?
8. Co według Ciebie najbardziej denerwuje książkoholików ?
9. Gatunek literacki, który lubisz czytać latem ?
10. Najlepsza książka jaką dotąd przeczytałeś/łaś ?
11. Gdybyś mógł/mogła spotkać jednego książkowego bohatera, to kto by to był ?

Jeśli chodzi o nominacje to nominuję do zrobienia tego TAGu
1. Imperium książkomaniaczki 
http://imperiumksiazkomaniaczki.blogspot.com/ 
2.  Książkowy chaos
http://ksiazkowy-chaos.blogspot.com/
3. Truskawkowy blog książkowy
http://pattbooks.blogspot.com/
4. Papierowe natchnienia
http://papierowenatchnienia.blogspot.com/
5. Uwielbiam litery
http://uwielbiamlitery.blogspot.com/
6. Books are the mirror of the soul
http://mirror-of--soul.blogspot.com/
7.  Z głowami w chmurach
http://zglowamiwchmurach.blogspot.com/
8. Czytamy i oglądamy
http://www.czytamyyiogladamyy.blogspot.com/
( Tak, wiem, że robiłaś ten TAG już 2 razy ale z chęcią zobaczę go w Twoim wydaniu po raz kolejny ;) )
9. Zagubiona w słowach
http://zagubiona-wslowach.blogspot.com/
10. My BookTown
http://www.mybooktown.blogspot.com/
11.  The Picture of Acid Cheri's Dreams
http://the-picture-of-acs-dreams.blogspot.com/

Jeśli robiliście ten TAG u siebie to mam nadzieję, że zrobicie go ponownie, tym razem z moimi pytaniami ;)

Tymczasem dzisiaj Was opuszczam moi drodzy i życzę miłefo wieczoru ;)
A.

4 komentarze:

  1. Na większość pytań odpowiedziałabym tak samo ^^
    XIX-wieczna Anglia albo Walia - co ja bym dała za taką podróż! Świetne odpowiedzi, bardzo miło się czytało c;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mnie niezwykle miło czyta się takie komentarze :) Bardzo dziękuję :) Widzę, że mamy ze sobą trochę wspólnego ;)

      Usuń
  2. Jestem w trakcie czytania "Miasta popiołów" i mimo, że nie jest to wybitna pozycja, na pewno zajmie wysokie miejsce nie tylko w rankingu najlepszych książek, ale w moim sercu. I nie tylko ze względu na naszego kochanego Jonathana ;)
    Żeby zyskać moją miłość, wystarczy poczucie humoru (Dżejs z twórczości pani Clare), odwaga (Pita z twórczości pani Collins) i nietuzinkowość (Dej z twórczości pani Marie Lu). A więc w sumie się zgadzamy ;)
    Jeśli czytałaś "Igrzyska..." jesteś Peetniss czy Galeniss?
    Ha, wydawało mi się, że to Ty tutaj zadajesz pytania, a tu role się odwróciły :P
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ,,Miasto popiołów'' nie należało do mojej ulubionej części, ale mogę Cię zapewnić, że na ,,Mieście szkła'' się nie zawiedziesz ;) Jace ♥ arogancki, zabwny, momentami uroczy ♥ Czytałam ,, Igrzyska...'' i jestem zdecydowanie Galeniss ♥
      Ja również pozdrawiam ciepło ;)

      Usuń